Stilul de condus al şoferilor poate fi monitorizat pe baza unor modele matematice complexe

   SAS Grup, liderul pieţei sistemelor de supraveghere a flotelor auto prin GPS, a dezvoltat o aplicaţie pentru determinarea stilului de condus al şoferilor, unicat pe piaţa din România prin faptul că se bazează pe modele matematice complexe, generate de principiul că accelerarea şi decelerarea bruşte nu sunt funcţii liniare. "Aplicaţia care stă la baza determinării stilului de condus a fost dezvoltată de inginerii noştri de software şi este atât de complexă şi de greu de copiat încât nu intenţionăm să o patentăm. Pentru utilizatori însă, rapoartele se generează foarte uşor, iar interfaţa este prietenoasă. În plus, aceasta este cea mai precisă aplicaţie de acest gen de pe piaţă, întrucât determinarea stilului de condus se realizează pe baza unui algoritm care detectează creşterea sau scăderea bruscă a vitezei de la o secundă la alta, în funcţie de puterea motorului, masa vehiculului, viteza de deplasare în ambele secunde de studiu, unghiul la care se produce evenimentul de tip condus agresiv etc", a arătat Adrian Dinu, director general SAS Grup.

   Aplicaţia "Stil de condus" poate fi utilizată exclusiv de companiile care au implementate soluţii de monitorizare a flotelor auto dezvoltate de SAS Grup. Rapoartele "Stil de condus" arată cât de agresivi sunt conducătorii auto dintr-o companie şi cum conduc aceştia, comparativ cu toţi ceilalţi peste 10.000 de şoferi ai vehiculelor care au montate sisteme de supraveghere de la SAS Grup: pe baza datelor culese din trafic de la toate aceste vehicule monitorizate în fiecare secundă, aplicaţia "Stil de condus" determină statistic reperele de notare a şoferilor, de la nota 10 pentru cel mai puţin agresiv, la nota 4 pentru cel mai agresiv şofer. În prezent, aplicaţia încă îşi construieşte baza de date statistice, dar, din câte se întrevede până în prezent, şoferii din Bucureşti par a fi cei mai agresivi în trafic; dintre oraşele mari- cel mai puţin agresiv se conduce în Braşov. "Aplicaţia a fost implementată recent, aşa încât încă nu are o bază de date suficient de mare astfel încât să poată determina statistici relevante ale stilului de condus, mai ales că acum este şi perioada de concedii. Ne aşteptăm însă ca în toamnă să avem seturi de date complete privind stilul de condus pe diferite categorii de maşini, pe oraşe, şoferi versus şoferiţe etc", a precizat Adrian Dinu.

   Consumul de carburant în cazul condusului agresiv creşte cu 15%-30%, în cazul motoarelor pe benzină, apropiindu-se în multe cazuri de 30%; la acesta se adăugă alte costuri suplimentare apărute ca urmare a uzurii mai accentuate a unor piese (plăcuţe de frâna, discuri de frână) sau amenzi pentru nerespectarea unor reguli de circulaţie.

"Doar echipamentele noi din soluţia SAS Fleet Pro pot oferi această componentă de "Stil de condus", iar aceasta este deja atât de solicitată încât cu greu facem faţă cererilor de buy-back ale clienţilor care doresc să îşi înlocuiască echipamentele vechi cu cele de ultima generaţie", a mai precizat Adrian Dinu.