Economic

Radiografia veniturilor salariale ale șefilor de instituții publice din Galați
   Cei trei conducători ai destinelor județului și municipiului nu sunt în top, conform propriilor declarații de avere. Doar medicul-bufon de la Consiliul Județului, Nicolae Dobrovici-Bacalbașa, a realizat în 2014 venituri mai consistente ce totalizează aproape 82.000 lei, inclusiv în calitate de lector. Prefectul Dorin Otrocol se situează cu 10.000 de lei mai jos, în timp ce primarul Marius Stan nu a realizat decât cca 52.500 lei din salariul de edil.    Nicio
La rectificarea bugetară - UAT-urile gălățene au primit peste 10 milioane de euro
   Unitățile administrativ-teritoriale (UAT) din Galați au primit de la Guvern suma de 46,46 milioane lei. Acestea reprezintă influențele rezultate ca urmare a rectificării sumelor defalcate din TVA (în total 28,247 milioane lei) și a sumelor din cota de 18,5% din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale în anul 2015 (în valoare de 18,213 milioane lei). Criteriile ce stau la baza repartizării de către fisc a sumelor au în vedere, pe de o parte, în materie d
Fără apă de aproape patru luni - agricultura gălățeană este calamitată de secetă
   Seceta a afectat grav culturile agricole din acest an și a determinat producătorilor pierderi de peste 2 miliarde de euro, reprezentând investiții nerecuperabile. Din aceste considerente, președintele Ligii Asociațiilor Producătorilor Agricoli, Laurențiu Baciu, crede că prețurile produselor românești se vor majora în perioada următoare. Porumbul este cea mai afectată cultură, însă seceta a adus prejudicii și altora, precum cele de soia, grâu, rapiță, de floarea
Problema termoficării Galațiului este jucată la ruleta rusească de administrația incompetentă
   Energia termică distribuită în județul Galați, măsurată în gigacalorii (Gcal), este în continuă scădere, în ultimii zece ani. Discutăm, în fapt, despre energia termică distribuită de Electrocentrale, precum și de energia termică distribuită de microcentralele termice de bloc sau cvartal (acolo unde există) aparținând unităților administrației locale. Astfel, în anul 2013, cele aproape 254.000 Gcal distribuite în cele doar trei localități termoficate din
Primele 4 firme cu capital autohton din Galați au avut o cifră de afaceri de 851 milioane de euro în 2014
   Neșansa de a locui într-un județ ocolit de investiții străine, mai ales în ultimii zece ani, a lăsat, cumva, pe umerii antreprenorilor locali sarcina creării și menținerii locurilor de muncă și a dezvoltării zonale în ansamblu, deziderat greu de atins, având în vedere obișnuința de a depinde de factorii politici și de vechile structuri industriale care acum nu prea mai există.   Totuși, patru firme gălățene controlate de întreprinzători români se afl
Dezindustrializarea Galațiului:ICMRS mai mișcă dintr-o macara până la faliment
   Fosta IACMRS (Întreprinderea Antrepriză de Construcții Montaj și Reparații Siderurgice) SA Galați a devenit o umbră palidă a ceea ce a fost odată. Fondată în 1960, firma a fost antreprenorul general al lucrărilor de construcţii la ArcelorMittal Galați (pe atunci CSG), cel mai mare producător de oţel din România. În acea perioadă, întreprinderea asigura și reparațiile utilajelor de la combinatele siderurgice din România și nu numai, îndeosebi Ia Galați și C
Tinerii şomeri beneficiază de sume consistente de bani pentru integrarea pe piaţa muncii
   Ce nu ştiau liderii de sindicat din judeţele Constanţa, Brăila, Galaţi, Buzău, Vrancea şi Tulcea: 750 de lei +300 euro pentru stagiar, 300 de lei +250 euro pentru ucenic, 3.500 de lei+ 1.000 euro primă de instalare, 400 de euro pentru fiecare tânăr format sau evaluat, 30.000 de euro pentru iniţierea de afaceri.    Tinerii şomeri beneficiază de sume consistente de bani pentru integrarea pe piaţa muncii. Toate benefiicile acordate tinerilor șomeri și angajat
Master Planul General de Transport lasă Galațiul fără investiții feroviare dar cu perspective portuare
   Călătoriile cu trenul din și către Galați au devenit un adevărat calvar. Pe ruta către capitală (prin Urziceni), cei 230 de kilometri sunt parcurși în minimum patru ore, rezultând o medie orară (ce include într-adevăr și opririle în stații) de cca 57,5 km/h, absolut inacceptabilă pentru un călător al secolului al XXI-lea. Ce să mai spunem despre legătura feroviară cu Iașiul, capitala Moldovei, aflată la doar 255 de kilometri de Galați, accesibilă în aproa
Comisia Europeană a aprobat Master Planul de Transport fără autostradă către Galați și cu pod peste Dunăre la Brăila
   Comisia Europeană a acceptat varianta finală și revizuită a Master Planului General de Transport (MPGT), împreună cu documentele ce stabilesc proiectele prioritare și calendarul de realizare, a anunțat, joi 23 iulie, Ministerul Transporturilor. În ambele scenarii (unul optimist, în care până în 2020 s-ar putea face aproape toate marile autostrăzi și drumuri expres din plan, și altul pesimist, cu termene mai largi de execuție), principala arteră de legătură a Gala
Dezindustrializarea Galațiului: PEXCO SA a reprezentat tainul colaboraționistului Aurel Stancu
   Începând cu 1949, taman odată cu începutul cooperativizării în România, regimul comunist a fost preocupat și de asigurarea regularizărilor funciare. La Galați a luat ființă atunci unitatea de profil ce a purtat de-a lungul anilor nume destul de lăbărțate, tipice vremurilor, precum TCIF – Trustul de Construcții și Îmbunătățiri Funciare, sau IEELIF – Întreprinderea de Exploatare și Execuție a Lucrărilor de Îmbunătățiri Funciare.    Necazuril

Pagina 9 din 30