După ce a țepuit Sidex, Gruia Stoica face afaceri prin GFR cu ArcelorMittal

  Firma Grupul Feroviar Român, controlată de omul de afaceri gălăţean Gruia Stoica, cunoscut ca rege al vagoanelor, datorită afacerilor pe care le face în domeniul feroviar, va prelua timp de 3 ani de zile activitatea staţiei Mălina, împreună cu cei 66 de angajaţi care o deservesc. Surse de la nivelul ArcelorMittal Galaţi ne-au declarat că, începând cu 1 aprilie, vor fi externalizate, pe o perioadă de trei ani, staţiile CFR Mălina, care va fi în grija firmei GFR, și staţia CFR Cătuşa, care va fi în grija firmei Unicom Tranzit. Potrivit aceloraşi surse, externalizarea activităţii va presupune ca fiecare din cele două firme să preia locomotivele şi vagoanele care deserveau staţiile, precum şi angajaţii care nu vor mai fi angajaţi ai Combinatului. Practic, cei 48 de angajaţi care lucrau la staţia CFR Cătuşa, precum şi cei 66 de angajaţi care lucrau la staţia CFR Mălina, se for afla pe statele de plată ale celor două firme, dar timp de un an de zile, vor fi protejaţi de prevederile actualului Contract Colectiv de Muncă al ArcelorMittal Galaţi. Potrivit aceloraşi surse, externalizarea activităţii celor două staţii CFR, care aparţin de Uzina de Exploatare Transport Uzinal, ar avea ca scop scăderea costurilor de producţie, sperându-se că în acest fel ar putea scădea şi numărul atacurilor date de persoane necunoscute asupra vagoanelor care aduceau cocs la combinat .

 

   Cine este Gruia Stoica

   Gruia Stoica , în vârstă de 43 de ani, este țigan garoi și s-a născut în localitatea Toflea, din judeţul Galaţi. El controlează Grupul Feroviar Român, firmă care este apreciată ca fiind cel mai important operator privat de mărfuri din ţară. Stoica Gruia, care ocupa unul din primele zece locuri în topul celor mai bogaţi români, a ajuns să facă avere de pe urma afacerilor cu statul. Primele afaceri ale lui Gruia Stoica au fost legate de Sidex. El a câștigat peste 500 miliarde lei, la mijlocul anilor ”90, prin vânzarea către Sidex, la prețuri exorbitante, a unor șuruburi de care Combinatul nu avea nevoie. Apoi, afacerile tofleanului au continuat la umbra lui Liviu Luca, de la Petrom Service, până a ajuns să achiziționeze Grupul Feroviar Român și să dețină sediu al firmei pe Calea Victoriei. Averea lui Stoica Gruia, care este considerat un om de afaceri controversat, a fost estimată la 450 de milioane de euro.

   Denis Petcu