Efectele ascultărilor telefonice sau urmăririlor ambientale la care au fost supuși zeci de mii de gălățeni, pentru care Tribunalul Galați a emis mandate, se pierd în hățișul legislativ. Emitentul mandatelor de ascultare telefonică sau supraveghere ambientală, Tribunalul Galați, s-a declarat total neștiutor asupra efectelor produse de cele 4.636 de mandate emise în perioada 2010-2016 și care au vizat peste 15.000 de locuitori de la malul Dunării (http://www.nepasadegalati.ro/actualitate/2786-tribunalul-galati-s-a-facut-pres-in-fata-cererilor-de-ascultare-a-telefoanelor-si-recunoaste-4-636-de-mandate.html).
Tribunalul Galați este furnizor naiv de ”arme” către parchetele incompetente DIICOT, DNA & co
Concluzia privind emiterea pe bandă rulantă a mandatelor de urmărire a persoanelor fără niciun discernământ a reieșit în urma răspunsurilor date de președintele instanței, judecătorul Robert Florea, întrebărilorilor transmise de publicația www.nepasadegalati.ro, în baza Legii 544/2001 privind liberul acces la informații de interes public: 1-Câte mandate au fost emise în baza Legii siguranței naționale și câte în dosare de corupție?; 2-Câte dosare au fost finalizate pe baza acestor mandate de ascultare?; 3-Câți dintre cei ascultați au fost anunțați că au fost urmăriți, la încheierea mandatului?
Astfel, aflăm că Tribunalul Galați nu emite mandate în baza Legii privind securitatea națională a României (nr. 51/1991). Cât privește cauzele penale de corupție care se confruntă cu astfel de situații, nici acestea nu se află sub control: ”Aceste cauze au datele complet anonimizate, iar încheierea judecătorului nu este încărcată în sistem, în format electronic, existând doar pe format de hârtie la dosarul cauzei”. Cu alte cuvinte, președintele instanței nu se deranjază să însărcineze un subordonat care să facă această cercetare statistică pentru dosarele de pe rolul Tribunalului Galați.
Când este vorba de finalizarea dosarelor pe baza mandatelor de urmărire telefonică sau ambientală, președintele Tribunalului Galați aruncă sarcina în spatele procurorilor: ”Întrucât unitățile de parchet nu comunică Tribunalului Galați soluția adoptată la finalizarea urmăririi penale, respectiv dacă se dispune trimiterea în judecată ori clasarea/renunțarea la urmărire penală, suntem în imposibilitatea de a identifica numărul dosarelor finalizate în baza mandatelor de supraveghere tehnică emise”. Pentru a evita abuzurile procurorilor, instanțele ar trebui să primescă date despre eficiența mandatelor de urmărire emise de judecătorii lor.
Datele privind numărul celor anunțați că au fost ascultați/urmăriți, la încheierea mandatului dat de judecător, sunt tot privilegiul procurorilor, fără a fi comunicate instanței emitente: ”Potrivit art. 145 Cod de Procedură Penală, informarea persoanelor supravegheate în baza mandatelor emise se realizează de către procurer, în scris, în termen de 10 zile de la încetarea măsurii de supraveghere tehnică, activitate ce poate fi amânată motivat, dar nu mai târziu de terminarea urmăririi penale ori clasarea cauzei…”. Cu alte cuvinte, Tribunalul Galați a devenit campion național la emiterea mandatelor de urmărire a persoanelor și nu are nicio răspundere în aflarea eficienței cu care au fost folosite aceste mandate.
Cum principalul beneficiar al mandatelor de urmărire a fost DIICOT Galați, conforma spuselor președintelui Robert Florea, este o inconștiență totală să lași pe mâna procurorului Sorin Cărare o astfel armă periculoasă, fără niciun control al emitentului (http://www.nepasadegalati.ro/investigatii/2427-procurorul-diicot-carare-a-inventat-un-grup-criminal-organizat-ca-sa-mascheze-coruptia-din-justitia-galateana.html).
S.Ț.