Mărcile în care au încredere românii

   Ce companii si ce marci au reusit sa pastreze sau sa castige increderea romanilor in acest an? Care sunt masinile, bancile, cosmeticele sau medicamentele pe care le prefera? Dar ceilalti europeni?

   Raspunsurile la aceste intrebari si la multe altele le dezvaluie Trusted Brands 2013, cel mai important studiu de piata asupra consumatorului in Europa, realizat de Reader’s Digest in 12 tari, printre care si Romania. Obiectivul studiului, ajuns in acest an la a treisprezecea editie in Europa si a opta editie in Romania, este identificarea si premierea marcilor care au reusit sa castige increderea europenilor in acest an.

   In Romania, rezultatele Trusted Brands 2013 au evidentiat ca, mai mult decat ceilalti europeni, romanii le raman fideli marcilor care au reusit sa le castige increderea. La majoritatea categoriilor, liderii raman aceiasi – ceea ce demonstreaza o incredibila soliditate, forta si stabilitate a brandurilor consacrate. Rezultatele arata, an de an, consecventa. Mai mult, o buna parte dintre ocupantii locului intai isi consolideaza pozitia de la un an la altul, inregistrand cresteri constante ale procentului de incredere din partea consumatorilor. Exista si branduri care au reusit sa isi pastreze suprematia in topul increderii opt ani la rand, de la inceputul studiului (de ex. Untdelemn de la Bunica la categoria Ulei de gatit, Borsec la categoria Apa minerala  si Ariel la categoria Detergent).

   Singurele schimbari de lider au aparut la categoriile Produse lactate (unde Napolact a reusit, in 2013, sa detroneze la nivel de perceptie si incredere Danone, castigatorul precedentelor sapte editii) si Produse cosmetice (unde Avon a ocupat in acest an pozitia intai, detinuta in anii trecuti de Nivea).

   Dupa ce, inca din 2010, studiul a consemnat revenirea in forta a brandurilor romanesti, 2013 aduce confirmarea faptului ca increderea romanilor in marcile autohtone creste constant. Pe langa Napolact, care “a depasit” Danone, remarcam in acest an, la categoria Automobile, ca increderea in Dacia a crescut de la 16,5% (in 2010) la 22,4% (in 2013).

La categoria Profesii, campionii increderii la romani raman, ca si in anii trecuti, pompierii (88%), pilotii (83%) si farmacistii (80%). Pe ultimele trei locuri ale clasamentului se situeaza politicienii (doar 6% au incredere in ei), liderii de sindicat (cu doar 15% procent de incredere) si vanzatorii de masini (20%). Ingrijorator este faptul ca in Romania increderea in profesori s-a dovedit a fi cea mai mica din Europa (57%, fata de 72% media europeana).

   Florin Petrescu, country manager Reader’s Digest Romania: “Dupa opt ani in care am sondat increderea romanilor in marcile autohtone si internationale, ma bucura sa pot vorbi din nou de castigatori “traditionali” ai studiului Trusted Brands. Romanii dovedesc ca, odata ce o marca reuseste sa le castige increderea, aceasta poate miza deplin pe fidelitatea lor. Remarcam in ultimii ani o consolidare a pozitiei marcilor care ne-au castigat increderea, impreuna cu o crestere a increderii in marcile romanesti.”

Studiul Trusted Brands isi propune si reuseste, de peste un deceniu, sa identifice marcile in care europenii au incredere si sa descopere ce criterii stau la baza deciziei de a opta pentru o anumita companie sau un produs. Si in Romania am creat deja o traditie din a evidentia, an de an, brandurile cu cea mai buna reputatie in randul consumatorilor. In editia de mai a revistei Reader’s Digest Romania, cititorii nostri au ocazia – la fel ca cei 6 milioane de cititori ai editiilor europene – sa compare rezultatele locale ale studiului Trusted Brands cu cele din restul Europei. Castigatorii vor fi premiati in cadrul Galei Trusted Brands 2013, care va avea loc astazi, in salonul Le Diplomate al Hotelului Athenee Palace Hilton.

   In tarile in care au castigat, companiile care s-au situat pe primul loc au dreptul sa foloseasca gratuit emblema Trusted Brands in campaniile publicitare, sau chiar pe eticheta de produs, lucru care se si intampla. Branduri de renume, precum Nivea, Ariel, Borsec, Eurovita, Untdelemn de la Bunica, Philips si altele, au ales deja sa afiseze cu mandrie emblema Trusted Brands in campaniile lor.

Castigatori Trusted Brands Romania 2013:

   

   Categorii europene:

- Automobile: Dacia

– Electrocasnice: Philips

– Computere personale: Dell

– Telefonie mobila: Nokia

– Operatori telefonie mobila: Orange

– Camere foto: Sony

– Agentii de turism: Paralela 45

– Banci: BCR

– Carduri de credit: Visa

– Companii de asigurari: Astra Asigurari

– Furnizori servicii internet: RCS & RDS

– Benzinarii: Petrom

– Vitamine: Eurovita

– Remedii impotriva racelii si gripei: Nurofen

– Analgezice: Algocalmin

– Produse de ingrijire a parului: Nivea

– Produse de ingrijire a pielii: Nivea

– Produse cosmetice: Avon

– Detergenti: Ariel

– Cereale pentru micul dejun: Nestle

 

   Categorii locale:

– Produse de panificatie: Vel Pitar

- Produse lactate: Napolact

– Produse din carne: Cris-Tim

– Ulei de gatit: Untdelemn de la Bunica

– Condimente: Fuchs

– Ape minerale: Borsec

– Hrana pentru animale: Pedigree

– Clinici private: Medlife

– Cafea: Jacobs

– Pasta de dinti: Colgate  

– Retailer imbracaminte: Zara

– Retailer electrocasnice: Domo

– Sapun: Dove

- Deodorant: Nivea

– Centre comerciale: Kaufland

– Cotidiene: Adevarul

– Statii radio: Europa FM

– Statii TV: Pro TV