Premieră în baschetul românesc: naționalele au o nouă identitate de brand   Pentru prima oară în istoria de 85 de ani a baschetului din România, naționalele masculine și feminine au o identitate de brand. Această premieră pregătește drumul performanței baschetului românesc.

   De astăzi, putem să numim echipa națională masculină „Vulturii” și echipa națională feminină „Acvilele”. Imnul Naționalei este „Tot Mai Sus”, melodie semnată GuessWho feat DeMoga.

   Asumarea unei identități înseamnă asumarea unor valori: identitatea echipelor naționale de baschet amintește de principalul simbol de pe stema României. Acvila de munte, popular numită și vultur (vulturul de piatră, vulturul iepurar), apare în arta heraldică valahă încă din cele mai vechi timpuri și inspiră valori precum agilitate, putere și inteligență.

   „Prezentarea noii identități oficiale a celor două echipe naționale de baschet reprezintă nu doar un moment istoric al unei federații cu tradiție, ci și o etapă care marchează revenirea baschetului autohton în sportul de performanță la nivel continental. Am vrut să marcăm momentul participării României la un turneu EuroBasket 2017, cu atât mai mult cu cât ultima oară când asta s-a întâmplat a fost în 1987. Identitatea vizuală a naționalelor de baschet reprezintă trei vulturi, simbolizând agilitatea, curajul jucătorilor, darși munca în echipă și înălțimile pe care vrem să ducem acest sport în România,”  spune Horia Păun, Președintele Federației Române de Baschet.

   Cum baschetul este sportul în care trebuie să știi „să zbori”, noua identitate este lansată sub sloganul "România prinde aripi".

   Vulturii și Acvilele vor intra de acum pe teren pe melodia „Tot mai sus”, semnată de GuessWho feat DeMoga, ceea ce indică direcția în care se îndreaptă acest sport din ce în ce mai popular în țara noastră, aflat imediat după fotbal în ceea ce privește numărul sportivilor legitimați. Meciul România – Israel al Echipei Naționale de Baschet Feminin a României, organizat în luna noiembrie a.c., în Cluj-Napoca, este prima competiție în care se va juca purtând noul brand.