Brambureala și incertitudinea din Primăria Galați în ceea ce privește strada Nicolae Bălcescu continuă să creeze neplăceri pietonilor, chiar și după ce a fost reabilitată. După modelul segmentului de bulevard de la „Elice”(atunci când nu avem soluții, închidem), primarul Marius Stan a stabilit cu de la sine putere ca autobuzele și microbuzele să nu mai circule pe Bălcescu. Decizia ar fi motivată, chipurile, de faptul că autobuzele sunt foarte grele, iar traficul poate afecta conductele din subteran. Până să fie închisă pentru lucrări de asfaltare, toate mijloacele de transport în comun circulau pe strada Nicolae Bălcescu.
Per pedes în „Noul Galați”
Elevii, studenții și locatarii din zonă îşi făcuseră obicei din a aştepta mijloacele de transport în comun în staţiile de la Facultatea de Științe Economice, de la CNVA, de la Simion Mehedinţi şi de la Hotel Dunărea. De câteva luni, însă, mai exact din iulie, aceștia sunt nevoiți să meargă pe jos, până în strada Domnească, respectiv la stațiile de la Teatrul Dramatic, Modern sau la Liceul Al. I. Cuza (de pe Brăilei, la "Simigerie"). Pentru a scurta drumul, unii elevi de la CNVA traversează strada, pentru a ajunge pe Eroilor, în fața sediului Consiliului Județului, unde are stație traseul 11.
Bandă de mers, transformată în parcare
Deși pe strada nu a mai fost văzut de câteva luni un autobuz sau un microbuz, stațiile au rămas la locul lor. Pietonii pot ghici că pe această stradă nu circulă niciun mijloc de transport în comun doar după panourile acoperite cu folii din plastic. Reamintim că pe strada Nicolae Bălcescu, firma Vega 93 a efectuat lucrări de modernizare în valoare de 1,7 milioane de lei. În permanență, pe această arteră, s-au făcut lucrări, fie de frezare, fie de asfaltare a carosabilului, fie de schimbare a reţelelor de apă şi canalizare. Cu toate acestea, rezultatul este catastrofal: denivelări la tot pasul și asfaltare de mântuială.
Lucian Constantin