După ce a produs şomeri pe bandă rulantă, ArcelorMittal redeschide Laminorul de Tablă Groasă nr.1

   În timp ce câteva zeci de siderurgişti nu vor mai fi angajaţi ai Combinatului, începând cu luna aprilie, fiind preluaţi de către două firme care vor avea grijă de câte o staţie CFR, aproximativ o sutã de foşti siderurgişti ar urma să revină la locul care le-a oferit diplomă de „şomerie”. Practic, deşi se pregătesc să scape, pentru un timp, de activitatea desfăşurată în staţiile CFR Cătuşa şi Mălina, reprezentanţii conducerii Combinatului intenţionează să repornească activitatea Laminorului de Tablă Groasă nr. 1, care a fost închis cu ani în urmă. Surse de la nivelul unităţii ne-au declarat că repornirea laminorului va avea loc la sfârşitul acestei primăveri, iar ca materie primă ar putea fi folosite, pentru început, sleburi din Polonia, ţară de unde este importat şi cocsul utilizat la producerea fontei. Aceleaşi surse ne-au mai spus că, odată cu pornirea Laminorului de Tablă Groasă nr. 1, ar urma să fie angajaţi circa 100 de foşti siderurgişti, care s-au autodisponibilizat în ultimii ani și care au calificări de laminorist, de operator sau de lăcătuş. Odată cu repornirea Laminorului de Tablă Groasă nr. 1, combinatul va funcţiona cu două laminoare, lucru care ar putea fi un semnal în privinţa revigorării comenzilor de pe această piaţă. Liderul Sindicatului Naţional Solidaritatea al Metalurgiştilor, Gheorghe Tiber, ne-a mărturisit că a auzit despre intenţia ArcelorMittal, dar că este sceptic. Şi asta din cauza disfuncţionalităţilor în ceea ce priveşte activitatea Furnalului nr. 5, care a costat pe hârtie 80 de milioane de euro. Liderul sindical a precizat că se îndoieşte că activitatea din Combinat va reveni la normal.

   Denis Petcu