Gălăţenii circulă cu tramvaie de la jumătatea secolului trecut

   Pensionarii au motive de nostalgie, atunci când se plimbă cu mijloacele de transport în comu din Galaţi. Deşi pare greu de crezut, în dotarea Transurb există patru tramvaie nemţeşti fabricate în mileniul trecut, între anii 1952-1957. De asemenea, societatea deţine 15 tramvaie fabricate între anii 1984-1985, 31 de tramvaie fabricate între 1977 şi 1978 şi 13 din 1979. S-ar putea ca tradiţia să continue cu succes şi în 2012. Primăria are în plan să aducă în depoul de pe strada Coşbuc 12 tramvaie fabricate în 1989. SH-urile ar putea fi achiziţionate din Olanda, la prețul de 5.000 de euro bucata.

 

   Parc auto învechit

   Dacă tramvaiele de pe vremea bunicilor nu prezintă motive prea mari de îngrijorare, parcul auto al societăţii locale de transport este învechit, iar autobuzele uzate pot pune în pericol siguranța călătorilor. Din acest motiv, anul trecut, aleşilor locali li s-a prezentat un studiu privind starea jalnică a autobuzelor. În studiu se mai preciza necesitatea achiziţionării a 40 de autobuze pentru înlocuirea minibuzelor Isuzu. "Doar 45% din parcul propriu se încadrează în durata normală de funcționare, iar fără acestă achiziție nu se poate realiza programul de transport public local de călători stabilit prin HCL 521 din 29 octombrie 2009".

   În prezent, pe străzile municipiului Galaţi circulă 85 de autobuze și 20 de tramvaie. Societatea locală de transport are disponibile 63 de vagoane de tramvai cu capacitate de 146 de locuri, un număr 135 de autobuze cu capacitate de 40,70 și 100 de locuri și 13 troleibuze cu capacitate de 100 de locuri.

 

   Scurt istoric

   Inaugurarea primei linii de tramvai din Galaţi a avut loc la data de 14 august 1900. Transportul era asigurat de 18 vagoane. Vehiculele erau iluminate pe timpul nopţii iar iarna se închideau cu geamuri demontabile. Transportul de persoane cu autobuzul a apărut la Galați în 1925, fiind asigurat la început de particulari. Din 1931, municipalitatea gălăţeană a inaugurat prima linie proprie, pe o distanță de 3,5 kilometri pe strada Domnească.

   Sergiu Damian