Sunt peste 15 hectare de teren pe care sunt amenajate cele 7.000 de garaje existente încă în municipiul Galaţi şi care au fost construite, în cea mai mare parte, pe vremea când în fruntea Primăriei se afla baronul local Eugen Durbacă. Autorizațiile, în perioada celor două mandate de primar ale lui Durbacă, au fost date printr-o simplă semnătură a edilului șef și, astfel, s-a ajuns ca suprafețe mari din terenul orașului să fie ocupate de baterii dizgrațioase de garaje. Construcțiile, majoritatea ilegale, contribuie din plin la urâțirea Galațiului, oraș care s-a dezvoltat haotic și fără nicio strategie de urbanism.
Potrivit informaţiilor făcute publice de viceprimarul Galaţiului Nicuşor Ciumacenco, la bugetul municipalităţii intră anual doar 1,2 miliarde de lei vechi, în urma achitării chiriei pentru garajele respective. ”Consider că banii încasaţi anual de Consiliul Local, şi anume 1, 2 miliarde de lei vechi, reprezintă o sumă mică. Din cele 7.000 de garaje care sunt în Galaţi, vreau să vă spun că, peste un sfert, sunt folosite în cu totul alte scopuri, cum ar fi pentru depozitarea unor produse agroalimentare sau pentru desfăşurarea unor activităţi. Aceste lucruri sunt anormale, în condiţiile în care maşinile sunt lăsate afară de cei care au închiriat garajele sau sunt proprietarii acestora”, a detaliat viceprimarul Galaţiului, Nicuşor Ciumacenco. În cursul acestui an, reprezentanţii Primăriei au demolat aproximativ 30 de garaje care nu aveau autorizaţii legale şi acţiunea de punere a lor la pământ va continua în următoarea perioadă. Paralel cu demolarea garajelor, care au fost construite ilegal, reprezentanţii Primăriei susţin că vor continua şi dărâmarea chioşcurilor construite fără autorizație pe domeniul public.
Denis Petcu