Săptămâna aceasta, conf.univ.dr. Marcel Căpraru, cadru didactic la Facultatea de Litere a Universității din Craiova și cadru didactic asociat al Universității din Padua, Italia, se va afla pentru prima dată la Galați, pentru a le vorbi părinților despre metode de educație în stil Montessori, metode adoptate de foarte puține instituții de învățământ din România. Vineri, 19 iunie, între orele 18.00 – 20.00, invitatul special va susține, la Grădinița Piticot din Galați, seminarul pe tema „Să înveți să gândești - Școala elementară Montessori”.
La prima sa vizită în Galați, profesorul și-a propus să vorbească despre schimbările care îl așteaptă pe copil odată cu împlinirea vârstei de 6 ani, dar și despre modul cum părinții pot veni în întâmpinaea nevoilor copiilor cu vârste cuprinse între 6 și 12 ani. „Acest copil creativ, plin de imaginatie, prietenos are nevoie de un mediu pregătit și de un traseu vast și variat de studiu, care să spijine independența și potențialul care încep să înflorească acum”, spune profesorul, în termenii educației montessoriene. Seminarul se adresează nu numai părinților și educatorilor, ci și tuturor celor interesați de un alt sistem de educație decât cel tradițional.
Marcel Căpraru este și președinte fondator al Asociației Alternative Pedagogice, printre ale cărei obiective se numără şi acela de a conştientiza valoarea metodei Montessori şi de a o introduce în învăţamântul românesc, ca metodă alternativă celei tradiţionale. De altfel, Marcel Căpraru este cunoscut ca cel care a adus sistemul educațional Montessori în România, în anii '90, inițiind un proiect de formare de educatori AMI (Association Montessori Internationale). De asemenea, a tradus în limba română două dintre cele mai populare cărți ale Mariei Montessori, cea care a pus bazele principiilor educaționale montessoriene, „Mintea absorbantă” și „Secretul copilăriei”.
Modelul pedagogic Montessori pune copilul în centru. Acesta învață într-un mediu-non-competitiv, care-l susține în permanență, concentrându-se pe individualitatea copilului și pe nevoile lui specifice. Copiii sunt încurajați să muncească independent, în ritmul și în stilul propriu, educatorul putând să lucreze cu fiecare în parte sau în grupuri mici.