Cu ocazia Zilei Mondiale a Sănătății Orale (20 martie), GSK Consumer Healthcare lansează cea de-a patra ediție a campaniei de educare și promovare a igienei orale corecte, Zâmbește România – www.zambesteromania.ro
Pentru a marca această zi specială, mii de baloane au fost eliberate în București și în câteva orașe din România, acestea simbolizând zâmbetele sănătoase ale celor 40,000 de copii care au beneficiat până acum de educație pentru o mai bună sănătate orală, în campania Zâmbește România – tot atâtea persoane câte ar putea umple Stadionul Arena Națională.
În acest an vorbim despre faptul că deși cunosc regulile de igienă orală, românii nu le respectă.
Cel mai nou studiu Zâmbește Romania arată că încă este nevoie de educație pentru o mai bună sănătate orală:
- Românii văd igiena orală ca o nevoie cosmetică și nu de sănătate;
- 8 din 10 nu au timp să se spele pe dinți, iar majoritatea sar peste periajul de seară;
- peste 45% dintre respondenți își periază dinții mai puțin de 2 ori pe zi, desi 90% din ei sunt de acord cu regulile minime de igiena orala;
- 10% dintre persoane se spală pe dinți doar de câteva ori pe săptămână
Date de consum:
Cel mai recent studiu de piață arată că, un român a consumat 1,5 tuburi de pastă de dinți de-a lungul anului 2014 – foarte puțin în comparație cu statele europene.
- La nivel național - românii își schimbă acum periuța de dinți o dată la 1,5 ani.
- La nivel rural, un român consumă un tub de pastă de dinți timp de 2,5 ani și își schimbă periuța de dinți numai o dată la 10 ani.
- La nivel european, 77% dintre germani își schimbă periuța cel puțin o dată la 3 luni.