Transurb se judecă cu statul pentru restituirea a 2 miliarde de lei vechi

   Două instituții ale statului se bat pe banii gălățenilor. Mărul discordiei a pornit de la 20 de autobuze second-hand achiziționate, în 2010, din Danemarca, de Transurb. Societatea locală de transport în comun a cerut instanţei să dispună restituirea taxei de poluare plătită pentru înmatricularea mijloacelor de transport în comun, marca DAF, cumpărate cu 18.000 de euro bucata. Ca să le poată înscrie în circulaţie, Transurb a trebuit să plătească, de la bugetul local, o taxă de mediu în sumă totală de aproximativ 200.000 lei. „Am solicitat Direcţiei Finanţelor Publice restituirea taxei, întrucât aceste autovehicule sunt de utilitate publică. Deoarece au refuzat solicitarea, noi i-am dat în judecată. Am câștigat la instanța de fond, dar cei de la Ministerul Finanțelor au făcut recurs. Așteptăm decizia judecătorilor. Sperăm să fie una corectă și în favoarea noastră”, a spus Genica Totolici, directorul societății locale de transport în comun.

 

   Lipsa rovignetei se plătește

   Dacă în ceea ce privește restituirea taxei de poluare, Transurb are șanse mari să obțină banii, este greu de crezut că va scăpa de amenzile pe care trebuie să le plătească Companiei Naţională de Drumuri. Societatea de transport în comun a fost dată judecată pentru că nu are rovignete pentru două trasee, respectiv pentru convenţiile care ajung la ArcelorMittal şi pentru autobuzele care ajung în cartierul Dimitrie Cantemir. În total, amenzile pe care societatea trebuie să le plătească se ridică la 200.000 lei, bani care vor fi plătiţi, într-un final, tot din buzunarul contribuabilului. Conducerea societăţii Transurb spune că a contestat în instanţă amenzile, întrucât ambele trasee sunt pe teritoriul oraşului Galaţi şi nu ar trebui plătită taxa pentru drum naţional. Până în 2005, între Primăria Galaţi şi Compania Naţională de Drumuri a existat un protocol prin care SC Transurb era scutită de plata acestor taxe. Contractul a expirat şi, evident, nimeni nu s-a sinchisit să-l reînnoiască, motiv pentru care CNADNR a trecut la aplicarea Legii. În consecinţă, până când instanţa va da un verdict clar, autobuzele Transurb circulă în ilegalitate iar societatea este pasibilă de alte amenzi.

   Bogdan Popa