Din cauza tehnologiei tot mai avansate în zona IT, cât şi a trendului care se remarcă la nivel mondial în domeniul literei scrise, cartea şi vânzarea de carte sunt acaparate de digital. Tot mai mulţi iubitori ai literelor preferă să citească o carte direct de pe suportul digital, fie că este tabletă, fie că este e-reader, şi tot mai mulţi scriitori apelează la publicarea cărţii lor şi în variantă digitală. Este mai rapid, iar autorul are posibilitatea de a-şi publica singur cartea şi tot singur să şi-o vândă, fără a mai trece prin mâna editorilor de carte sau prin librărie. Săptămâna aceasta, în Sala Auditorium, de la Muzeul de Ştiinţele Naturii, Centrul Cultural "Dunărea de Jos" şi Federaţia Editorilor şi Difuzorilor de Carte din România (FEDCR) au organizat o serie de prelegeri despre ceea ce înseamnă e-book şi importanţa îndreptării vânzărilor de carte către comerţul on-line. Prelegerile au fost susţinute de către Denisa Becheru, de la Editura digitală "Read Forward", şi de Lucia Ovezea, preşedintele FEDCR, în cadrul încheierii proiectului intitulat „Dezvoltarea capacităţii instituţionale a partenerilor sociali din domeniul culturii scrise - DECULT". "Trebuie să ne adaptăm. Cei care refuză să intre pe acest făgaş al cărţii digitale, vor trebui să o facă. Este, de asemenea, o direcţie susţinută de administraţia Obama", a explicat Denisa Becheru. De asemenea, Lucia Ovezea a explicat cât este de important ca o librărie să aibă un site bine structurat şi cu informaţii cât mai detaliate, astfel încât vânzarea de carte on-line să dea randament. Potrivit acesteia, în momentul de faţă orice librărie clasică importantă din România şi-a îndreptat atenţia şi către librăria virtuală, întrucât tot mai mulţi cititori preferă să comande cărţi prin intermediul internetului, asta în măsura în care este foarte probabil ca preţurile cărţilor cumpărate on-line să fie mai mici.
Andrei Tudosie