Dacă până acum trei săptămâni Teatrul Naţional de Operă şi Operetă „Nae Leonard” îşi încuraja spectatorii să vină la teatru, în noul context social creat de pandemie îndemnul s-a schimbat în:„Staţi acasă! Venim noi la dumneavoastră!”. Şi a venit online, duminică, 22 martie, ora 18:00, cu o premieră live a musical-ului Bună seara, domnule Wilde!, adaptare de Dan Mirea după piesa Ce înseamnă să fii onest, de Oscar Wilde. Libretul acestei comedii de moravuri respectă spiritul piesei originale, păstrând comicul situaţiilor şi al limbajului, în creionarea înaltei societăţi londoneze de la sfârşitul secolului al XIX-lea. Un titlu cunoscut publicului larg încă din 1971, când a avut loc premiera naţională la Teatrul Nottara, dar montat acum pentru prima oară la Galaţi.
Tânărul John Worthing, cunoscut sub numele de Jack, dar având şi un alterego, Bunbury, atunci când vrea să scape de obligaţiile din înalta societate, un personaj complex, a fost interpretat cu umor şi dezinvoltură de actorul Alexandru Tatu.
Actorul Costel Donose, în Algernon Moncrieff, s-a dovedit capabil de a realiza un personaj cu statut de gentleman, plin de o nostimă distincţie dar şi uşor de sedus de tânăra Cecily Cardew, de care se îndrăgosteşte la prima vedere. Cele două tinere ladies, Gwendolen Fairfax şi Cecily Cardew, au fost interpretate cu nuanţe diverse, de la candoare şi dulceaţă, în scenele de amor, până la temperament ardent, de Mariana Pisică şi de Irina Popa.
Cristina Vasopol, în Lady Bracknell, a schimbat complet paleta rolurilor interpretate până acum, dovedind precizie şi rapiditate în replici, forţă şi teribilism în a-şi apăra principiile şi statutul social. Un cuplu unitar şi inventiv în joc, plin de haz şi dinamism, a fost conceput de Florentina Andronic (Miss Prism) şi Mihail Anton (Pr. Chasuble).
Într-un rol episodic (Guvernanta lui Lady Brackell), dar colorat, a evoluat cu haz Viorica Mărăndici. Scenele muzicale (Marcel Costa) au punctat acţiunea, intervenţiile baletului (coregrafia Gabriela Gegea) aducând ritm şi culoare spectacolului. Scenografia funcţională şi eficientă, concepută de Dan Mirea, a construit scena în favoarea derulării acţiunii, schimbările devenind un spectacol în sine, completând fantezia regizorală.
Chiar dacă nu au primit aplauze la sfârşit, actorii fiind de această dată cei care au aplaudat publicul de acasă, senzaţia de la final a fost de bucurie şi de dorinţa de a transmite un strop de bună dispoziţie.
Laura Sava - secretar muzical
Credit foto: Oana Artem