În perioada sarcinii și în primii 3 ani din viață ai copilului, mamele din România alocă bugete generoase pentru produsele și accesoriile destinate celor mici, potrivit Bebikut.ro, magazin online de pe piața locală, specializat în comercializarea de articole premium pentru copiii de până în 5 ani.
Astfel, familiile din România cu venituri peste medie cheltuiesc lunar între 1.000 și 3.000 de lei pentru produsele speciale pentru copii, mare parte dintre mame punând un accent deosebit pe calitatea articolelor achiziționate și pe ultimele tendințe în materie de modă, design și funcționalitate atunci când vine vorba de alimentația, îngrijirea, alegerea vestimentației sau mobilarea camerei celor mici.
“Alimentele speciale pentru copii (lapte praf, ceaiuri, piureuri, deserturi), hainele, accesoriile, mobilierul, jucăriile și, în general, toate produsele destinate trusoului bebelușului (pătuț, cărucior, cădiță, aparate de monitorizare, scutece, biberoane, suzete, sterilizatoare), se regăsesc în topul celor mai bine vândute articole din magazin. De asemenea, o pondere semnificativă din vânzări o au și jucăriile pentru exterior (triciclete, trotinete, role, biciclete) sau produsele de curățat bio, precum sunt detergenții naturali pentru haine, jucării, parchet, fructe sau produsele de igienă pentru copii”, a declarat Maria Martac, director magazin.
Nici produsele destinate viitoarelor mămici nu sunt ignorate. În ultimul trimestru din sarcină, femeile însărcinate devin din ce în ce mai interesate de următorul eveniment important din viața lor.Acest lucru este datorat atât creșterii mediei de vârstă la care majoritatea femeilor din România devin mame (peste 25 de ani), cât și a multitudinii surselor de informare și educare cu privire la aceste aspecte.