După ce au sărăcit România, rând pe rând, şi au produs şomeri pe bandă rulantă din cauza măsurilor păguboase adoptate, partidele politice angrenate în cursa pentru parlamentare şi-au amintit, brusc, în precampanie, că electoratul este sărman. Candidaţii pentru Camera Deputaţilor şi Senatul României promit afişaj electoral de bun simţ în campanie, în condiţiile în care mulţi dintre gălăţeni abia dacă au, zilnic, ce pune pe masă. Cei mai mulţi dintre candidaţii care aspiră la un mandat de parlamentar susţin, oficial, că nu sunt dispuşi să investească mai mult de 10.000 de lei în afişajul electoral stradal.
„Nu este în regulă să scufunzi populaţia sărăcită în afişaj indecent”
Senatorul Paul Ichim, candidatul USL din Colegiul 3 Senat, din municipiul Galaţi, ne-a declarat că a pregătit pentru campania electorală 250 de steaguri pentru stâlpi, 22 de bannere şi două mash-uri. „Arsenalul” liberalului va fi distribuit în Colegiile 6 şi 7 pentru Camera Deputaţilor, care compun, de fapt, Colegiul 3 Senat. Parlamentarul a precizat, de altfel, nu pentru prima dată, că „într-o perioadă în care populaţia o duce foarte greu şi este strâmtorată, să scufunzi oraşul în tot felul de chestii scumpe, care, ulterior, devin gunoi, nu este în regulă. Mă uitam la alţii că îşi încep campania electorală dând sarmale la oameni. Mi se pare un lucru păcătos să profiţi de oameni necăjiţi, să faci un asemenea lucru. Mai degrabă mă bat ca acei oameni să nu se bucure la sarmaua mea. Trebuie găsită, cumva, o cale de mijloc. Este adevărat că oamenii trebuie să te vadă, dar trebuie găsită o linie de mijloc între o expunere extrem de costisitoare şi o populaţie scufundată în sărăcie”, ne-a declarat Paul Ichim.
Mihai Turcu „s-a înarmat” cu 60 de bannere pentru Colegiul 4 Senat
Democrat-liberalul Mihai Turcu, candidatul ARD pentru Colegiul 4 Senat, din municipiul Galaţi, care are în componenţă Colegiile 8 şi 9 pentru Camera Deputaţilor, ne-a declarat că iese la atac cu 60 de bannere în campanie. Costul acestora, potrivit candidatului ARD, se ridică la aproximativ 4.500 de lei. „Am 60 de bannere: câte 30 pentru fiecare colegiu. Mai am şi panouri pentru stâlpi, care costă undeva la 2.500 de lei. Este posibil să mai intervină ceva, pe parcurs, însă nu sunt dispus să dau mai mult de 100 de milioane de lei vechi pe afişajul stradal. Eu, iniţial, am vrut să candidez pentru Camera Deputaţilor. Pentru Senat, campania este mai costisitoare. Nu voi avea un afişaj ostentativ, dar fac de aşa natură încât oamenii să intre în contact cu imaginea mea. 10.000 de lei reprezintă o sumă onorabilă, sunt în trend cu oamenii medii”, ne-a spus democrat-liberalul.
PP-DD a alocat 24 de bannere pentru tot Galaţiul
Partidul Poporului-Dan Diaconescu va avea, în municipiul Galaţi, 24 de bannere pentru cele patru colegii destinate Camerei Deputaţilor, ce intră în componenţa celor două colegii pentru Senat. Preşedintele PP-DD, Picu Roman, ne-a spus că în Colegiul 6 Camera Deputaţilor, în care candidează, se axează şi pe panouri speciale pentru stâlpi, al căror suporturi metalice le are dintr-o campanie electorală anterioară. „Vom avea un afişaj destul de decent. Eu am cadrele metalice pentru panourile de stâlpi dintr-o altă campanie electorală. Eu şi Romeo Cosma – candidatul PP-DD pentru Colegiul 3 Senat – vom avea, din trei în trei stâlpi, panouri. Bannere vom avea pe Strada Brăilei, pe Domnească şi pe Faleză. Nu vom avea o campanie opulentă, ci una cu bani foarte puţini. Voi mai avea şi un pliant, pe care îl voi distribui, în care mă prezint”, ne-a declarat Picu Roman.
Societăţile Transurb şi Electrica prosperă în campanie
Dacă, marţi dimineaţă, niciun partid nu solicitase aviz municipalităţii pentru afişajul electoral, societăţile Transurb şi Electrica aveau deja cereri din partea celor şase formaţiuni politice care şi-au desemnat candidaţi pentru alegerile parlamentare. Potrivit directorului Electrica Galaţi, Iulian Aramă, tariful practicat de instituţie pentru fiecare panou de stâlp din oraş este de 5 euro pe lună. Costul de găzduire al unui singur banner se ridică 10 euro, în condiţiile în care un banner ocupă doi stâlpi.
Tarifele practicate de către societatea de transport în comun, din subordinea Consiliului Local, sunt de 12 euro pentru un panou, respectiv 24 de euro pentru un banner.
Corina Dobre