Unitatea spitalicească scăpase, în mod neaşteptat, de o datorie de peste 265.000 de lei către Apă-Canal, după ce Tribunalul Galaţi a respins pretenţiile societăţii, dar instanţa superioară a stabilit, recent, ca dosarul să fie rejudecat.
Furnizorul de apă rece a chemat în judecată Spitalul de Urgenţă, pentru a achita contravaloarea serviciilor curente de apă şi canalizare, dar şi de colectare şi evacuare a apelor uzate. Conducerea unităţii spitaliceşti a susţinut, în justiţie, că trei facturi, în valoare de peste 100.000 de lei, nu mai pot fi plătite, pentru că a trecut termenul legal, de trei ani, în care furnizorul de apă rece putea cere plata banilor. Mai pe româneşte, Apă-Canal nu ar mai fi avut dreptul de a cere plata facturilor, pentru că acestea s-ar fi prescris. Practic, Spitalul de Urgenţă a aşteptat, convenabil, să treacă timpul, iar apoi a venit cu ideea că nu mai poate plăti serviciul. În instanţă s-a pus şi problema penalităţilor de întârziere, pe care Spitalul de Urgenţă a precizat că nu le-a putut achita, deoarece nu ar exista o prevedere legală în acest sens. Mai mult decât atât, unitatea medicală, prin reprezentanţii ei, a precizat că nu are de ce să plătească penalităţile, pentru că întârzierile la plată se datorează “crizei economice pe care o traversează economia românească în prezent”. Interesant este că, prin contract, Spitalul de Urgenţă s-a obligat să plătească facturile, dar şi penalităţile de întârziere, către Apă-Canal. Aceasta este, de altfel, unul dintre principalele motive pentru care Curtea de Apel a anulat sentinţa Tribunalului şi a trimis dosarul în rejudecare, la Judecătoria Galaţi În aceste condiţii, Spitalul de Urgenţă va fi bun de plată, instanţa urmând să stabilească, practic, ce sumă datorează furnizorului de apă rece.
Valentin Trufaşu